Thursday 13 December 2012

Cinderella ku – Bab 4



Menjadi rutin setiap hari Sabtu, aku akan temankan Aisyah pergi shopping.. Selalunye kitorang pergi bertiga, tapi hari ni Sarah tak dapat join kitorang.. Lepas je kitorang balik dari joging pagi tadi, die terus bersiap.. Nak keluar katanye..

Aisyah: Ko perasan tak tadi?
Lisa:                 Perasan ape?
Aisyah: Sarah ler.. Semacam je aku tengok die..
Lisa:                 Ye ler.. Aku rase die ade masalah ler..
Aisyah: Aku pun rase macam tu gak.
Lisa:                 Nape die tak nak share ngan kite ek? Slalunye kalo ade masalah family ke, duit ke, die mesti bagitau kite kan?
Aisyah: Tu ler.. Tapi aku rase ni mesti kes lain ni..
Lisa:                 Kes ape plak?
Aisyah: Aku rase die dah ade couple ler.. Sebab tu die tak nak share ngan kite..
Lisa:                 Ye ke dia dah ade couple? Die tak pernah bagitau pun…
Aisyah: Aku agak je ler..
Lisa:                 Tapi aku rase agakkan ko tu tepat ler.. Buktinye jelas dan nyata.. Sebab sebelum ni die tak pernah keluar tak bagitau kite.. Pergi mane, dengan siapa.. mesti die bagitau kan?
Aisyah:             Betul gak.. Dah ler tu.. Jom kite balik.. Malam ni ko nak masak ape?
Lisa:                 Ape kate kite makan spagetthi, nak tak?
Aisyah:             Aku tak kisah.. Asalkan ko yang masak.. Hihihi..
Lisa:                 Tapi kene beli barang dulu..
Aisyah:             Jom.. Kite singgah Giant dulu... Pastu kite balik.. Ok?
Lisa:                 Ok.. jom..
Sampai je kat rumah, ade nota di atas meja makan..
” Malam ni kitorang tak balik,
kitorang pergi Pulau Pangkor,
sampai hari selasa,
ko jangan bagitau Mama,
kalo Mama tau, siap ko
- Wawa”
Wah.. Ni peluang baik ni.. Tukar plan.. Malam ni aku takyah tido kat rumah Sarah.. Aku ajak diorang tido kat rumah aku..

Lisa:                 Hello.. Aisyah.. Malam ni aku tak tido umah korang..
Aisyah: Nape?
Lisa:                 Wawa dan Mimi pergi Pulau Pangkor.. Sampai hari selasa.. So malam ni korang tido kat umah aku...
Aisyah:             Ok gak tu.. Skang dah pukul 7.. Lepas mandi, aku datang umah ko.. Ko dah bagitau Sarah?
Lisa:                 Aku dah try call die.. Tapi handphone die off.. Takde bateri kot..
Aisyah:             Tak pe ler.. Nanti bile die balik, tengok kite takde kat umah, pandai-pandailer die cari..
Lisa:                 Cepat ler pergi mandi… Nanti bawa skali barang – barang nak masak spagetthi tu..
Aisyah:             Ok..  Bye..
Lisa:                 Bye..

No comments:

Post a Comment